Hajópincérként egy óceánjáró fedélzetén

Hajópincérként egy óceánjáró fedélzetén

Segédpincérként dolgozom egy luxus óceánjáró hajón a Carnival Cruise Lines nevű hajótársaságnál. Ezzel a bloggal az a célom, hogy élményeimet és minden fontos történést leírjak, képeket töltsek fel mialatt a Karib-tengeren hajózom. Továbbá azoknak is szeretnék ezzel segíteni, akik hasonló pályára készülnek.

Kezdetek

2014.06.16. - Attis0131 Szólj hozzá!

Minden több éve kezdődött, amikor TV-ben felfigyeltem erre a fajta munkára és pár napra rá megfogalmazódott bennem, hogy én ezt szeretném csinálni. Azonnal ezt nem valósíthattam meg, mert elég nagy pénztőkét igényel és volt jópár projekt akkor még ami nagyobb prioritást élvezett mint belevágni az új kalandba. Ráadásul még nem voltam 21, ami Amerikában a nagykorúság határa. Utazni mindig is szerettem. Ráadásul azzal megint egy régi vágyam teljesül, hogy Amerikába eljuthatok és persze egy jónagy adag kalandvágy is motivál. Másik fő célom pedig a karrierépítés, ugyanis erre is van lehetőség és csak az emberen múlik meddig megy el. Ez a pálya olyan tudást és egzisztenciát ad, amivel pár év után bárhol a világban el tudok helyezkedni.  A hajós tapasztalatot mindenhol elsimerik, mivel ott a lehető legnagyobb szinten és eleganciával végzik ezt a szakmát. Ha valaki csak a

pénzgyűjtés miatt választja, abból a szempontból is a legelőnyösebb, mert nincs rezsiköltség ami mellett világot is lát. Ráadásul megtanul folyékonyan beszélni angolul.

 

A felszolgálói szakmában nincs tapasztalatom. Vannak hajós társaságok ahol ez követelmény,  de a Carnival-nál nem (persze előnyt jelent ha van). Segédpincérként kezdek majd, de a szakma legjavát később pincérként lehet elsajátítani. Azért hogy mégis ne teljesen 0 tudással menjek ki elvégeztem egy 1 hónapos intenzív pincérképző tanfolyamot Pesten, akik egyben a kiközvetítést is végzik. Nekem nagyon tetszett a tanfolyam, mivel kifejezetten a hajón való munkavégzésre készítenek fel, ráadásul az oktatók is több éves tapasztalattal rendelkeznek e téren. Itt természetesen nem lehet mindent megtanulni, mert nagy részét élesben sajátítja el az ember, de mégis ad egy alapot amire lehet építeni. Segítenek ezenfelül a nyelvi tudás csiszolásában és felkészítenek az interjúra is. Megtetszett a szakma eleganciája és a benne lévő előrelépési lehetőség. A tanfolyam márciusban zajlott le és a hónap végén már volt is egy interjú, amit a hajós társaság képviselője szokott tartani természetesen angolul. Itt hozzátenném, hogy nem kell profi szinten angolul tudni. Általában ezek az interjúk nem hosszúak (nálam kb 4 perc volt) . Főleg azokra kíváncsiak, hogy ki vagy, honnan jöttél, van e tapasztalatod, miért szeretnél hajón dolgozni, motivációk. A hajós cég dolgairól is kérdezhetnek, úgyhogy érdemes internetről ebből is készülni kicsit. A legfontosabb mégis a jó megjelenés és határozottság. Nagy örömömre sikerült is. :) A sikeres felvételi után viszont hosszú idő telik el a kiutazásig. Azóta elintéztem az útlevelem és az erkölcsi bizonyítványomat, most pedig a szerződésemre várok. Már akármelyik nap megkaphatom, úgyhogy már nagyon izgulok. Ekkor fog kiderülni, hogy pontosan hova kell utazni és mikor és hogy hány hónapos lesz a szerződés (általában 6-8 hónaposak, amit általában 2 hónapos szabadság követ). A szerződés megérkezte után kell majd az orvosi vizsgálatokat és a vízumot intézni, nem beszélve a repjegyről, de mindenben segít a közvetítő cég szerencsére. Úgyhogy most egyenlőre állóvíz van. Amint megkapom az értesítést írni fogok róla.

Címkék: kezdet motiváció

A bejegyzés trackback címe:

https://hajoskarrier.blog.hu/api/trackback/id/tr566306963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása