Hajópincérként egy óceánjáró fedélzetén

Hajópincérként egy óceánjáró fedélzetén

Segédpincérként dolgozom egy luxus óceánjáró hajón a Carnival Cruise Lines nevű hajótársaságnál. Ezzel a bloggal az a célom, hogy élményeimet és minden fontos történést leírjak, képeket töltsek fel mialatt a Karib-tengeren hajózom. Továbbá azoknak is szeretnék ezzel segíteni, akik hasonló pályára készülnek.

Indulásra készen

2014.08.08. - Attis0131 2 komment

Újra jelentkezem és most hirtelen azt sem tudom mit írjak. Rengeteg ügyintézősdi, rohangálás és idegeskedés van a hátam mögött. Hosszú folyamat volt, de végre valahára elértem oda, hogy 2 nap múlva repülök Miamiba és rendben van minden. :) Furcsa belegondolni és szerintem még nem is tudatosult bennem, hogy már csak pár óra és magam mögött hagyom a régi életemet és valami újba, ismeretlenbe kezdek. Sokan kérdezték, hogy felkészültem-e és izgulok-e, de mindenkinek azt a választ adtam, hogy izgulni már nem izgulok,mert az utóbbi 2 évben amióta erre készültem már kiizgultam magam. Felkészülni egy ilyen dologra pedig nem lehet 100%-osan lelkileg.


Miután több mint 1 hónapja megjött a szerződésem a legelső dolgom az orvosi alkalmassági vizsgálat volt. A dolog úgy működött, hogy Pesten van egy kinevezett hajóorvos, aki a vizsgálatokat felügyeli és tartja a kapcsolatot a hajós céggel. Vele kellett először is egy időpontot egyeztetnem. Sikerült július 14.-ére kérnem, tehát addig állóvíz volt, mert legelső az orvosi vizsgálat. Azt érdemes tudni,hogy ez a hajóorvos egy öreg nénike,akivel alig lehet szót érteni. Társaimtól már hallottam, hogy voltak jópáran akik az orvosi vizsgálat miatt csúsztak a kiutazással és hogy nehezen lehet az öreglánnyal haladni. :) Mondanom se kell, hogy egyből elkezdtem én is idegeskedni. Legelső lépés tehát az volt hogy elmentem hozzá. Először egy Carnival-os kérdőívet és adatlapot nyomtak a kezembe, hogy töltsem ki. Az alap adatokon kívül még olyan dolgokra voltak kíváncsiak, hogy van-e vagy volt-e valamilyen súlyos betegségem,vagy fogyatékosságom. Kellett igazolványképeket is hozni. A vizsgálat nem volt bonyolult, alap dolgok voltak mint például látásvizsgálat, vérnyomás mérés, mellkas hallgatás, hasi betapintás. Szóval mint egy háziorvosnál. Arra én is rájöttem, hogy az öreglánnyal tényleg nehéz szót érteni és ha egy fokkal bonyolultabb mondatot próbáltam elmondani máris belezavarodott és el kezdett másról beszélni. :D Úgyhogy mindig alaposan át kellett gondolnom, hogy mit fogok mondani és hogy annak érdekében, hogy símán haladjon a dolgom. Onnan el kellett mennem a Szent János kórházba mintaleadásokra és vérvételre. Természetesen a kórház a város túloldalán volt és közben is ment a fárasztás, mert megtalált egy csávó azzal, hogy ő is oda megy ahova én ugyanolyan vizsgálatokra és segítsek már neki mert ő azelőtti nap Volt fesztiválon volt és anyagozott kicsit. :D Mondom gratulálok a hülyeségedhez. Tudni kell, hogy van dopping teszt is vizeletből. 

Ezt követően az epidemiológiai központba (járványügyi központ) kellett elmennem szintén minta leadásra,ami megint csak a város túloldalán volt. Ezt követte volna az oltóközpont,ahol a szükséges MMR oltást beadták volna, de ez nekem akkor még felejtős volt, mert azelőtti héten egész végig magas lázzal feküdtem és nem voltam hozzá elég erős. Erre a napra ennyi is volt a teendőm. Legközelebb 1 hét múlva azért kellett Pestre felmennem, hogy az epidemiológia eredményemet átvegyem és elvigyem a főorvosnak (mert ők nem voltak hajlandóak elküldeni neki). Sajnos azt az eredményt kaptam, hogy nincs eredmény és adjak újra mintát,amivel megint csak az idő ment volna. Szerencsére ezt később meg tudtam úgy oldani, hogy nem olyan régen volt Szegeden ugyanilyen vizsgálatom és csak le kellett fordítatnom angolra és elscannelni az orvosnak. Az oltást megkaptam és a kapott nemzetközi oltókönyvvel el kellett rohannom vissza a főorvoshoz. Ekkor már csak az epidemiológia eredmény hiányzott,de ezt később rendeztem. Szükség volt még mellkasröntgenre is, de ezt szerencsére meg lehetett máshol is csináltatni. Amúgy vérvételt és minden mást csak a Szent János kórházban lehetett végezni fizetősen.

Amikor ezzel megvoltam, befáradtam a közvetítőcéghez is, hogy a vízumügyemet elindítsam. Ezt nem érdemes addig, amíg az orvosik nagy részén túl nincs az ember, mert aztán kidob az ablakon egy csomó pénzt ha valami nincs rendben. Nekem egy speciális vízumot kellett igényelnem. C1\D . Ez olyan tengerész vízum féle és arra jogosít fel, hogy a szerződésed tartama alatt kint tartózkodj. Ennek van egy online része, amit interneten kell megigényelni és letölteni, ebben segített a közvetítőcég. Ez mellett interjúidőpontot is egyeztettek nekem az Amerikai nagykövetségre. Ahhoz, hogy valaki megkapjon egy ilyen vízumot, egyeztetett időpontban be kell ballagni a nagykövetségre a kapott online vízum igénylővel, útlevéllel és a hajóscégtől kapott előszerződéssel. 1 hétre rá kaptam időpontot. Tehát 1 hét múlva ismét Pestre utaztam, eddigre szerencsére megkaptam az orvostól a "Fit for Duty" papíromat, ami az orvosi alkalmasságot jelenti. :) Ha minden eredményed rendben van, az orvos elküldi őket a hajós cégnek és egy gyors visszaigazolás után kiállítja ezt a dokumentumot. Ezt hajóra is magammal kell vinnem. A nagykövetségnek szigorú szabályai vannak és úgy védik mint egy erődítményt! Az épület körül kordon végig "Tilos a fényképezés" táblákkal díszítve és persze rendőrök mindenhol. Egy helyen lehetett csak bejutni, egy portaépület félén keresztül. Ide is már csak úgy lehetett belépni, hogy egy úriember lecsekkolta, hogy tényleg a listán van-e a nevem, hogy tényleg van-e időpontom és útlevelet is mutatni kellett. Egy fémdetektor kapun kellett átsétálni, telefonomat pedig elvették azzal,hogy majd visszakapom ha jövök ki. A táskát pedig egy röntgenen kellett áttolni. Ekkor megszólal az őr, hogy lát benne 2 palack folyadékot és igyak már bele mind a kettőbe. :D Hát érdekes volt. De ez már amerikai fennhatóságú terület volt totál más biztonsági szabályokkal és meg is értem őket az utóbbi 20 évet nézve. Még amikor bejutottam az épületbe ott is leellenőriztek, hogy tényleg én vagyok-e akinek mondom magam és tényleg van-e időpontom. Bent márványpadlós pompa fogadott, szóval nem egy NAV-os vagy egy T-mobilos ügyfélváróra kell gondolni. :D Itt kaptam egy sorszámot és többször is hívtak ablakokhoz. Egyszer magyarul,utána meg angolul kellett beszélni. A végére annyira bezavarodtam már hogy a Konzulhoz is magyarul kezdtem beszélni. :) Minden rendben ment, vettek ujjlenyomatot is. Nem minden vízumigénylőnek kell beszélnie a Konzullal, de a hajósvízum ilyen. Gyorsan jóváhagyta,mivel hivatalos szerződéssel mentem, ami bizonyítja a kiutazás okát. Ellenkező esetben rengeteget kell magyarázkodni, ahogy fél füllel hallottam másokat. Nem engednek be akárkit az országba és igazuk is van. Mindenkitől kérdeztek átlagos jövedelmet, élettárs átlagos jövedelmét stb stb. 
A másik amin nagyon jót nevettem, hogy amikor időpontot kértem a nagykövetségen a közvetítőcég adott egy kérdéssort, hogy ezekből készüljek fel, mert kérdezhetik. yes-no kérdések voltak és persze mindegyik után NO lett beírva természetesen. Szóval ilyen kérdések, hogy voltam-e vagy vagyok-e tagja valamelyik gerilla vagy terrorista szervezetnek, van-e képesítésem nukleáris vagy biológiai fegyverekhez és ami a kedvencem volt, hogy vettem e már részt férfiak sterilizálásában akaratuk ellenére. :D Úgyhogy parádés volt, de tényleg. Ezek formális kérdések, minden vízumigénylőnek fel kell tenniük. Konzul csak annyit kérdezett egyébként hogy tudok-e 1-2 kérdést mondani ami a papíron szerepelt. :) Az útlevelet le kellett adni,mert abba nyomtatják a vízumot. A kérvényemet Konzul aláírta és meg is nyugodtam,mivel volt még bő másfél hetem és szinte minden társam megkapta 2-3 napon belül í vízumát. Nálam kicsit hosszabb idő volt és idegeskedtem is ez miatt rendesen. Egy keddi napon voltam fent és még ezen a héten kedden se volt még eredmény. Már E-mailt is írtam a Nagykövetségnek, hívtam is őket,de ők se tudtak többet mondani. Az ingyenes futárnak is kell +1 munkanap még, hogy kihozza. Szerencsére kedd délután a státusz megváltozott és szerdán megkaptam az útlevelemet a benne lévő vízummal együtt, tehát az utolsó előtti pillanatban. :) Ha nem lett volna kész időben az csúszással járt volna, ami lehet heteket is jelentett volna, a plusz pénzről nem is beszélve. A közvetítőcégnél pedig átvettem a lefoglalt repülőjegyet, amit ők intéztek. Ezt dollárban kellett kifizetnem. Budapest-Frankfurt-Miami útvonalon fogok repülni a Lufthansa-val. Frankfurtig egy Boeing 737-essel, onnan Miamiba pedig egy hatalmas 4 hajtóműves Airbus A380-nal.

Elintéztem tehát mindent, meg van minden ami az utazásomhoz kell. Természetesen rengeteg itthoni dolgot el kell intézni még. Ruha vásárlások, bőrönd vásárlás,laptop és még rengeteg más apróság. Túlzásba nem szabad esni,mert ott is meg tudok majd bármit venni. Költségekről tehát röviden: orvosi körülbelül 70 ezer ft, vízum 40 ezer ft, repülőjegy kb 180 ezer ft volt. Ezek az alapok,ehhez jönnek még az egyéb költségek mint az utazások Pestre, holmi vásárlások, tehát ha valaki erre vállalkozik, alaposan fel kell anyagilag készülnie mielőtt belevág. Én még egy gyors pincérképzőt is elvégeztem (ami nem volt kötelező), ez 80-90 ezer ft volt.
Féltem, hogy a héten rám telefonál a közvetítőcég azzal, hogy a Carnival változtatni akar és csúszás lesz. Volt másnál ilyenre példa,de szerencsére nálam minden a terv szerint ment és vasárnap kora reggel negyed 7 kor felszáll a gépem. :) Nem is gondolná az ember,hogy az utolsó 2 hétben mennyire be tud tömörödni minden, még ha nem is így tervezi. Buli barátokkal, búcsúzkodás mindenkitől, rokonoktól ismerősöktől. Kevés az idő és annyi mindent szeretnék még csinálni, de ugyanekkor itthon is kell lenni családdal. Anya nagyon sokat segített és a segítségével nagyon sok mindent összeírtunk megterveztünk és összepakoltunk. Sokat köszönhetek neki. Tesómmal pedig a betervezett filmeket sem tudom majd megnézni,mert kevés az idő.

Igyekszem tehát ezt az utolsó pár napot minél hasznosabban eltölteni és készülni lelkileg, hogy 6-8 hónapig nem leszek itthon és nem látom majd az itthoniakat. Nem egyszerű,de remélem tetszeni fog a kinti élet és meg fogom szeretni az új szakmámmal együtt és rengeteg élménnyel és tapasztalattal fogok hazatérni. Igyekszem majd minél többet jelentkezni és leírni az élményeimet. Ha véletlenül ez ritkábban történne meg azért pedig bocsánat. :) Remélem lesz elég energiám, hogy ezt megtegyem. Addig tehát sziasztok, vigyázzatok magatokra és jelentkezem fejleményekkel amint tudok!! ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://hajoskarrier.blog.hu/api/trackback/id/tr266587513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Milán26 2014.08.29. 22:17:13

Hello
Nagyon kiváncsi vagyok a többi bejegyzésre is. Énis valami hasonlót tervezek és jó utánna járni. Esetleg megtudnád mondani a közvetítő irodát?

Dudás Barnabás 2015.05.13. 12:07:20

szervusz meg szeretném kérdezni hogy összesen minden kis szutyok vizsgálat és vízum meg a repjegy mennyibe került.
Persze csak ha van időd .
Köszönettel : Dudás Barnabás
süti beállítások módosítása